Polska Prasa »
» Ciężki polski problem w TSUE. Naruszyliśmy dyrektywę w sprawie nośności dróg?
Pozostałe
• Niemiecki gigant ostrzega. Ten rok będzie trudny,
• Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę Altus TFI na decyzję KNF ws. kary 6 mln 650 tys. zł,
• MSZ potępiło rosyjski atak na miasto Czernihów,
• Budka: Koniec z partyjniactwem; zarząd Enei przyjrzy się spółce-córce działającej w Radomiu,
• Senat przyjął z poprawkami nowelę ustawy o samorządzie gminnym,
• Złoty po południu umocnił się wobec głównych walut,
• Okła-Drewnowicz: w III kwartale tego roku konsultacje projektu o bonie senioralnym,
• Paliwowy gigant tnie stanowiska kierownicze,
• Szefowie MSZ Polski i Egiptu rozmawiali o sytuacji na Bliskim Wschodzie,
• Senat przyjął ustawę o zapewnieniu dostępności niektórych produktów i usług,
• Portugalia: Meta odblokowała konto radykalnie prawicowej partii Chega na Facebooku,
• Senat za rozszerzeniem umowy o pomocy prawnej między Polską a Ukrainą,
• Łotwa: Wojsko: trudno kupić miny, przemysł zbrojeniowy nie nadąża za popytem,
• Senat przyjął bez poprawek ustawę o wakacjach kredytowych,
• Wyciekły szczegóły tajnej umowy ws. Izery. Rząd ma nie lada zgryz,
• Francja: Dwie dziewczynki ranne w wyniku ataku nożownika,
• Rzeszów: W.Szumny (PiS): jeśli wygram to natychmiast zajmę się regulacjami płacowymi w UM,
• To pewne: budowa elektrowni atomowej się opóźni,
Forsal.pl, 21.03.2019
psav zdjęcie główneSpór pomiędzy Komisją Europejską (KE) a Polską dotyczy interpretacji tzw. dyrektywy naciskowej nr 96 /53/WE ustanawiającej maksymalne dopuszczalne wymiary i obciążenia pojazdów dopuszczonych w ruchu krajowym i ponadnarodowym. Zgodnie z dyrektywą, drogi powinny być dostosowane do nacisku wynoszącego 11,5 tony na oś. Formalnie tak właśnie u nas jest. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o drogach publicznych (t.j. Dz.U. 2018 r. poz. 2068 ze zm.) dozwolony jest ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony....
Podobne.
• Kaczyński: Donald Tusk kwalifikuje się pod bardzo ciężki artykuł Kodeksu karnego, od 10 lat do dożywocia,
• NBP: Bilans ryzyka dla ścieżki CPI skierowany w górę,
• PKO BP: ryzykiem dla ścieżki inflacji jest wzrost płac realnych powyżej wydajności pracy,